phanniex

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Phanniex - 9 januari 2011 11:38

Ojsan, nu var det kanske dags att börja med lite face-ups lite mera seriöst och inte bara fega mig igenom allting med lite diskreta akvarellpennor? Jaja, det här är i alla fall första gången jag gör en face-up med akryl färg... Självklart blev det mitt parabox huvud angela som föll offer för men darrande pensell, men det finns faktiskt ett huvud till som behöver en face-up, men det får bli senare...


före:

  

Väldigt svag face-up...


Efter:   

Det är meningen att hon ska se lite ond ut >_> men den kroppen passar värkligen inte! Därimot vet jag faktiskt inte om jag någonsin kommer att skaffa henne en egen kropp, hon förblir nog mitt lilla "testhuvud".....


Av Phanniex - 9 januari 2011 11:35

Okej, här är vi igång igen! Här ska målas! Den här gången blir det en steampunk inspererad tavla! Alla steampunk nördar på deviantart kommer säker klaga på att jag använder för mycket färg, men whateva.


  

Av Phanniex - 9 januari 2011 09:57

Okej, byggande är igång såhär på söndagsmorgonen. Tyvär så ska självklart en bit försvinna!!! Men jag löste det genom att tillverka en egen i cernit lera... jag ska måla den svart sen... nu är det bara seglen och måliningen kvar antar jag. Få se om jag kan få ihopp det här skeppet....

  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards